22 november 2009

Några smakprov från en drömkonsert :o)

Igår förgylldes dagen inte bara av efterlängtat solsken och kompismys på stan utan även med en drömkonsert med Lars Winnerbäck. Det var helt klart en av de bästa konserter med honom som jag sett och nu är jag nog uppe i sex stycken tror jag. Stämningen i publiken var makalös. Lasse var i högform. Bandet backade upp Lasse på ett fenomenalt sätt. Ljusspelen och bakgrundsfilmen som visades i slutet och början av konserten var rent av klockrena. Märks det att jag är lyrisk?! Jo, så är det. :o) Och detta ska jag leva på ett bra tag nu. Men redan längtar jag till nästa möte med denna poet, sångare och filosof. Men så länge får jag njuta av alla bilder jag tog, skivor och live-dvd.
Idag får ett biobesök förgylla denna söndag då det höstgråa återerövrat Skåne.
Passar på att delta i Fototriss denna vecka med tanke på det väldigt passande temat "Skön". En skön konsert med skön stämning och skön musik. Lovely! Fler bidrag hittar ni här.
Bookmark and Share

8 kommentarer:

  1. Snygga konsertbilder! Var också på Winnerbäck när han var här i Göteborg för ett tag sedan, riktigt, riktigt bra konsert. Bra musik, bra ljud, enormt snygg ljussättning och underbar stämning. Kul att få återuppleva lite av den känslan genom dina bilder :)

    SvaraRadera
  2. Förstår att du njöt och att det var en toppendag/kväll. Jag har bara sett honom en gång och det var super/Lis

    SvaraRadera
  3. En dröm att då uppleva, men varje ggr han varit i närheten har jag varit upptagen.

    SvaraRadera
  4. Inte min favorit men känner igen den sköna känslan. Snygg triss.

    SvaraRadera
  5. Oj, det är nog mest melankolisk deppmusik på min Spoitfylista, skulle jag tro ;-)

    SvaraRadera
  6. Skön triss! Och ikväll är Winnerbäck här i Karlskrona, men tyvärr är jag inte där och lyssnar.
    Ha en trevlig vecka

    SvaraRadera
  7. En skön konsertupplevelse är något man kan leva på länge.

    SvaraRadera
  8. Gillar Lars Winnerbäck, men har aldrig sett honom live. Första bilden är superläcker!!!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)