29 november 2009

Hjortsafari


Jahapp...
I helgen har jag vilat upp mig hos mina föräldrar efter en intensiv vecka. Eller det var ju det som var meningen, men det kom lite emellan. Shopping, julskyltning, husvisning, biltvätt, byte till vinterdäck, hårklippning och dessutom äventyr i skogen. :P
Skogsäventyret började med att jag fick en oerhörd lust att stiga upp tidigt i morse för att åka iväg på hjortsafari. Jag steg helt enkelt upp strax före gryningen, lyckades även få upp min far och så begav vi oss iväg till marker kända för sina mängder av kronhjortar. Smygandes till fots och med bil spejade vi efter dessa vackra djur. Några kronhjortar lyckades vi inte hitta, men det dröjde inte länge innan vi såg områdets speciella vita dovhjortar. Dessutom såg vi en massa rådjur, hägrar och diverse rovfåglar. Jag känner mig rätt nöjd med att jag lyckades fånga några vita dovhjortar på bild även om bildkvalitén inte är den bästa. Ljuset var rätt skumt, stativet låg i min lägenhet och så var det en massa skog ivägen. :D
En riktigt lyckad tur, tycker jag.
Bookmark and Share

1 kommentar:

  1. Fiiiiiiina bilder och vilken bedrift att ha fått upp pappafar från sängen en helgdagsmorgon! Kram ia å myra

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)