26 november 2009

Lite annat kreativt arbete

Idag kommer ett inlägg som inte har med foto att göra... Men kanske kommer det upp lite bilder på det jag beskriver nedan under kvällen - vem vet?! :)
Ikväll ska jag nämligen jobba på ett par andra kreativa projekt. Jag har nämligen kommit in i en handarbetsperiod så nu är jag snart äntligen klar med ett projekt jag startade upp för två år sen men som jag sen har låtit ligga i låååånga perioder. Ett par stickade pulsvärmare med instickade pärlor. Dessa tänkte jag skulle bli klara idag :D

I förrgår startade jag upp ett virkprojekt efter att ha sett ett inslag i programmet Förkväll där Mia Bengtsson gjorde reklam för sin bok om hur man virkar amigurumis. Boken är nu beställd på biblioteket men redan nu provar jag mig fram till en egendesignad figur. När boken kommer ska jag testa och se om jag kan följa ett mönster. Har aldrig testat det varken för stickning eller virkning. Har mest testat mig fram och lärt mig på vägen. Nu ska det göras julklappar!

En julklapp till ska jag göra själv och det blir en upplevelsefilt till världens finaste bebis, min systerdotter. Sen en helg ska jag ta tag i den och sy och skapa. Visst är det väl sånt här skapande man ska göra när höstmörkret faller på?!
För övrigt är första julklappen skaffad idag och det känns ju toppen.

I helgen lättas höstmörkret upp av mysiga adventsstjärnor i fönster och diverse julljusstakar. Mysmysmys!

Bookmark and Share

2 kommentarer:

  1. Oj det är så roligt med folk som kan sy, virka och sticka:) Själv lärde jag mig aldrig sticka eller virka för jag är vänsterhänt och syslöjdsläraren förstod sig inte på hur hon skulle lära ut *skratt*

    Hoppas man får se bilder på dina stickningar och virkningar:)

    SvaraRadera
  2. Du är som vanligt kreativ och pysslig! Kram morrmorr

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)