27 januari 2010

Snö, fotolust men inget stativ...

Idag vräker snön ner här precis som på många andra håll i Sydsverige. Man har varnat för stora problem i trafiken. Detta märker jag inte av alls med tanke på att jag jobbar och bor i stan och inte behöver bege mig ut på vägarna. Istället går jag till och från jobbet om det är så att det inte är cykelvänligt. Idag blev det en lång dag på jobbet och det känns rätt typiskt när man bara längtat efter att fånga den där nysnön på bild. Men nu är det mörkt och kanske inte så fotovänligt. Speciellt inte när stativet har gått sönder - nej, jag lyckades inte laga det. Nu har pappa fått göra ett försök och jag hoppas verkligen han kan få till en lagning som håller. Så jag får väl hoppas på att snön ligger orörd på något bra ställe imorgon eftersom jag då slutar halv 4 och kanske har turen att hinna hem och sen iväg med kameran innan mörkret lagt sig. Dessutom har jag fått nys om att det ska bli rätt bra väder imorgon så... Jag håller tummarna. Kanske är det imorgon som jag fångar månadsbilden?! Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Vädret är ju toppenfint idag så jag hoppas att du hinner ge dig ut en stund efter jobbet.
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)