20 januari 2010

Sesamkex, havrebullar med anis och havrebullar utan

Efter storinköp av diverse mjölsorter och andra bakingredienser (bl.a. dinkelmjöl, vetegroddskross, rågkross och sesamfrön) traskade jag hem med lagom tung ryggsäck för att ställa mig i köket och trolla fram spännande bullar och även en sorts sesamkex som jag var nyfiken på. Så nu har jag spenderat större delen av kvällen i köket tillsammans med bunkar, mått och en massa smulor och klet mest överallt... Ännu är jag inte klar. Kexdegen skulle vila i kylskåpet ett par timmar (!) innan man bakar ut den, men jag tror jag nöjer mig med en timme så jag kan bli klar innan det är dags att nanna kudden. Jag tänkte att jag skulle lägga upp några smarriga bilder på min blogg naturligtvis. Jag plockade fram stativet och upptäckte till min fasa att en gammal skada på det gått upp igen :( Så det var bara att hoppas att superlimmet gör jobbet även denna gång. Annars är det väl bara att önska sig ett nytt i födelsedagspresent...?!?! Nu får det i alla fall ligga och härda ordentligt. Med tanke på att det bara är havrebullarna som blivit klara ännu så blir det bara en bild på dem. Kexen får eventuellt stå i rampljuset senare... Om bullarna blev goda?! Självklart! Jag var inte säker på att jag skulle gilla att ha anis i dem (gjorde halva degen med och halva utan, för att vara på den säkra sidan) men det var rätt ok faktiskt. Gillade dock inte lukten på anisen när jag stötte den. Lite för vass doft för mig... Kram M Bookmark and Share

2 kommentarer:

  1. Smarrigt, vad duktig du är!

    Gick det att fatta något av min beskrivning förresten? :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Mmmm det där ser gott ut, med ett glas kall mjölk.
    Tack för hälsning hos mej :)
    Ha en mysig helg.
    /Helena

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)