10 januari 2010

Fototriss: Så här ser det ut där jag är idag

Nu är det inte många besökare kvar tills vi når 1000-strecket. Jag uppmanar den 1000:de besökaren att ge sig tillkänna. Som pris får du lite extra uppmärksamhet på min sida :D
Idag har jag och en kompis varit ute och åkt skridskor på Hammarsjön söder om Kristianstad. Jättemysigt trots att det bara var snöfritt på en liten bit av isen. Mitt bidrag till årets första fototriss blir några bilder därifrån. Naturligtvis var jag tvungen att fota bojen som jag brukar ta kort på när jag är där nere. Men idag kunde jag gå ut och känna på den som omväxling. Bilderna tog jag med min lilla kompaktkamera som omväxling. Måste lära mig den - jag är så van att kunna göra alla inställningar precis som jag vill men med den går det inte lika bra även om den har M-inställning. (Nikon Coolpix P60) Jag är inte riktigt kompis med den ännu, men med lite övning så kanske den kan bli en bra reservare till min Nikon D40x.
Fler bilder i Fototriss hittar ni här.
Ha en go vecka!
Bookmark and Share

4 kommentarer:

  1. 1000 sa du? Räkneverket står på 1000 nu :)

    Återkommer lite senar ang frågan du ställde!

    SvaraRadera
  2. Vilka jättefina bilder! Härligt ljus och värme, trots motiven.

    SvaraRadera
  3. Härligt att åka skridskor på naturis. Och snygga bilder du tagit av tillfället.

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)