28 januari 2010

Frustration, fotostress och funderingar

Det är inte lätt att ta en mästarbild under stress. Dagsljuset verkade försvinna illa kvickt idag så när jag kom hem strax före 4 var det bara att roffa åt sig kameran, hoppa in i bilen och köra iväg till det ställe där jag trodde jag skulle kunna ta min första månadsbild. Men den bild jag hade för mitt inre fanns inte där och medan jag såg solljuset försvinna inför mina ögon så var det bara att inse att det nog inte skulle bli någon månadsbild idag. Men solnedgången var underbar och solnedgångsbilder har jag ju tidigare tagit vid Hammarsjön och några sådana skulle jag väl kunna knäppa idag, så jag begav mig dit istället. Några enstaka bilder blev det, men inte någon som kändes sådär lysande... Lite sur var jag dessutom över att inte ha något stativ (det är ju sönder)... Grejen är att jag ett tag övervägde att ta en av bilderna och ha som månadsbild men eftersom jag inte känner mig riktigt nöjd så avvaktar jag till helgen. Jag tänker ta mig tillbaka till sjön då och hitta en annan vy för min bild. Det är ju ändå bara en liten bit härifrån och kräver inte så jättemycket planering för att lyckas få till en bild varje månad. Antar jag... Vi får väl se hur det utvecklar sig och om det kan bli några spännande bilder där man kan se årstidernas förändring under året. Imorgon är det fredag!
Och sen är det heeeeelg igen!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det blev en läcker bild. :-)

    SvaraRadera
  2. Det blir inte alltid som man tänker sig, hoppas att du får till bilden i helgen.

    Ha en skön helg
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)