12 oktober 2009

Shit! I did it!!! :O

Jahapp! Så har jag då blivit fattig som en lus. Beställde idag ett nytt objektiv till min Nikon D40x. Det blev ett Nikon Nikkor AF-S 70-300/4,5-5,6 G VR IF-ED för dryga 5500 kr. Det får bli knäckebröd och vatten på vardagarna och soppa på helgerna nu ett tag framöver. Nåja, allt för konsten. Har inte haft så mycket tid att fotografera på sistone och jag känner att denna fotoblogg inte innehåller så mycket bilder ännu men det kommer. Jag lovar. Hoppas bara jag kan lyckas få till lite läsare oxå så småningom. Nu är det tomt i listan... :( En och annan kommentar har jag fått och det visar ju att någon dels har läst och att man sen tagit sig tid att skriva en rad. Fantastiskt kul! Men kom igen. fler kan ni bli. Jag läser ju era bloggar och kommenterar ju på er sida. Men okej - jag fattar. Bristen på bilder kanske är en förklaring. Men som sagt: Det kommer! Berättade ju tidigare att jag var med i en fotoklubb som jag inte känner mig så tillfreds med. Tankarna finns att starta en fotoklubb där man träffas och sticker ut och fotograferar på olika platser ute eller inne. En fotoklubb utan fast lokal. Vore kul att göra något där man känner sig fri från de där gamla föreningsgubbarna som bara vill sitta och fika och snacka strunt. Jag vill vara kreativ, bli inspirerad, lära mig av andra, utvecklas tillsammans osv. Men frågan är om det går att lösa... Finns det något intresse för en sådan fotoklubb i Kristianstadstrakten tro. Jag har googlat lite och kollat vad andra fotoklubbar pysslar med. Tyvärr ser det väl ut ungefär som i Fjälkinges fotoklubb. Bildbedömningar för andra fotoklubbar (vet ju hur seriöst det är - eller inte...). Så nej, det verkar inte finnas någon faktiskt fotoklubb som känns intressant i nuläget. Någon som har erfarenhet av andra typer av intresseföreningar av typen jag efterlyser? Hör av er i så fall. Nåja, imorgon tänker jag i alla fall hänga med när det är dags för en utflykt till en fotostudio. Sådana utflykter och arrangemang tror jag på. Säkert kan man lära sig något. En fördel att vara med i en fotoklubb är ju ändå att man kan vara med på det man vill och göra det på sitt eget vis. Rapport om studiobesöket kommer troligtvis. Får man fresta med några bilder med nya objektivet senare i veckan kanske?!?!? :D Ha en underbar tisdag! Lämna gärna ett avtryck...

5 kommentarer:

  1. Jag hoppas du blir nöjd med ditt objektiv! Det är lite sådär knas med fotoklubbar, jag skulle vilja starta någon slags egen förening liksom. Det behöver ju inte vara något stort bara att man sätter bilden i fokus och att samtalen blir kreativa. Jag var inne på att starta ett forum eller nått där man kan lägga upp bilder och få mera konstruktiv kritik bra eller dålig från andra medlemmar i forumet och kanska anordna lite fototräffar osv...samt kunna lämna fototips.
    Morgan

    SvaraRadera
  2. Det du beskriver liknar lite fotosidan.se. Har du kollat den? Fast är man inte så många medlemmar så kanske det blir lite mer gemytligt och lite fler kommentarer - man drunknar lixom lite i mängden annars känns det som.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar inte fotosidan.se, den sidan bidrar inget till personlig utveckling om du inte fjäskar och ber för kommentarer. Det jag tänkte på att man typ är bara ett x antal medlemmar inget som är öppet för allmänheten liksom. Är man en grupp på 10 personer blir det precis som du säger mer gemytligt.

    SvaraRadera
  4. Låter intressant!
    Själv saknar jag någon att åka iväg på fotoutflykter med, synd bara att det är en bit till Kristianstad (tar en timme för mig att köra dit).

    Tack för kommentaren till mina utställningsbilder, blev så glad!

    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  5. Mojje, jag förstår din tanke. Lite så upplever jag det oxå. Vi kanske kan bilda en klubb tillsammans? Med speciellt utvalda medlemmar :)

    Camilla, vi kan ju ses någonstans mittemellan. Och förresten är en timmes bilfärd inte så illa om man träffas då och då. Vet inte var du bor men jag kommer egentligen från Lundatrakten så det händer ju att jag är där ibland. Kanske skulle kunna göra en utflykt då?

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)