14 oktober 2009

Första mötet med det nya objektivet

Idag traskade jag med lätta steg till postutlämningen och hämtade ut mitt paket med mitt nya objektiv. :)
Väl hemma packades det varsamt upp, fick ett UV-filter ditsatt och sen var det bara att bege sig ut i höstkylan och köra en provrunda. Wow! Vilken zoom!!! Är riktigt nöjd med mitt köp :D Jag har dock fått ett nytt problem... Måste köpa ny kameraväska nu när jag inte har plats till det nya objektivet i den gamla väskan. Men det är väl ett rätt angenämt problem - kanske rentav ett i-landsproblem.
Varje kväll när det håller på att skymma (just nu vid halv 7-tiden) inträffar ett fenomen där jag bor. Då flyger miljoner kajor över hustaken på väg till skogen där de tillbringar natten efter att ha varit på dagsutflykt. Är man ute då känns det ungefär som att man är med i Hitchcocks "Fåglarna". Man vill helst inte stå utan tak eftersom man riskerar få fågelbajs på sig - man kan nämligen höra hur det smattrar mot asfalten emellanåt... Ikväll försökte jag dokumentera mängden fåglar, men det verkar omöjligt. Men en liten känsla av skräckfilmen kan man kanske skönja.
Take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)