13 oktober 2009

Ett par länktips

Ikväll har jag varit med fotoklubben på studiebesök i Kimme Perssons studio. Kimme har arbetat t med foto i 10 år. Först 6 år som interiörfotograf för IKEA och nu lite här och var med både porträtt, interiör, mat och en del mode. Vi fick först se ett bildspel från alla dessa delar. Mest fascinerad blev jag av ett integrationsprojekt han gjort tillsammans med förberedelseklasser på Milnerskolan i Kristianstad. Alla eleverna fick fotograferas på väldigt varierande sätt utomhus eller inne i studio, med eller utan personlig pryl och många med otrolig glädje. Jag älskar känslan av inspirationen flöda. Jag blir så sugen på att själv göra ett projekt. Kanske jag ska ge mig på ett rejält fotoprojekt...?! Måste bara bestämma vilket projekt jag vill satsa på. Jag har ju några stycken som jag ligger och ruvar på. Känns som jag väntar på att jag ska skaffa mig tillräcklig kunskap, men den skaffar man ju sig genom att göra, misslyckas och sen göra igen. Och sen lyckas :) Hmm... Jo, jag ska ta tag i det där nu. Fokus, strategi och sen shoot! Ett annat länktips http://www.serge.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)