2 mars 2010

Tisdagstema - Skrämmande


Idag återkommer en gammal favoritbild (eller hur Sara?). Framför allt under höstarna flyger rejäla skockar med kajor (eller om det nu är råkor - glömmer hela tiden vilket...) över området där jag bor varje morgon och kväll. Det hörs ett himla skränande och är man ute riskerar man få en och annan fågelbajs på sig. Det går inte att låta bli att tänka på Hitchcocks film "Fåglarna" när man ser svärmarna. En rätt läskig film kan jag berätta om ni inte sett den.

Idag får bilden vara mitt bidrag i tisdagstemat. Fler skrämmande bilder hittar ni här.

Nu ska jag snart iväg och tävla med mitt självporträtt som finns att beskåda en bit ner.
Wish me luck! =)

7 kommentarer:

  1. uj dom fåglarna kan man få skrämselhicka uttav, och inte roligt att stå under när dom kommer farande, uj uj skrämmande....

    Ha en mindre skrämmande kväll.

    SvaraRadera
  2. Good Luck! I X my fingers,kram

    SvaraRadera
  3. De där svärmarna med kajor de är lite otrevliga tycker jag också. Brukar varje höst också ha dessa svärmar där jag bor, och sedan slår de sig ner i två stora almar alldeles intill huset där jag bor.
    Snygg bild!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  4. Ja nog är man rädd för att få fågelbajs i huvudet, men annars skrämmer inte kajor mig. :) Din bild är riktigt häftig och man får verkligen en domedagskänsla av mörkret som tätnar.

    SvaraRadera
  5. Håller med dig! Fåglar kan vara vackra att se på, om de flyger högt iskyn eller guppar fram på vatten. Kajor i flock är bland det värsta som finns.

    SvaraRadera
  6. Jag tycker också att fåglar i de där mängderna är skrämmande! Lustigt nog så tycker jag inte alls att filmen "fåglarna" är läskig däremot... :D

    SvaraRadera
  7. *haha* Aj löv dem! Underligt att de ger mig en upprymd känsla när alla andra tycker det är creepy. Jag tycker det är magiskt!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)