20 mars 2010

Semesterbilder, utställningar och bokinköp


För en månad sen var jag i Egypten på en veckas semester. Egypten är ett paradis när det kommer till snorkling. Tyvärr blåste det för mycket och var svart flagg några av dagarna men vi fick ändå se alla färgglada fiskar som pryder vattnet i Röda Havet. I övrigt är Egypten ett rätt märkligt land. Hela Sinai-halvön består av stenöken och berg och det kändes lika märkligt att se landskapet denna gång.

Eftersom vi mest vara skulle vara på hotellet tog jag bara med min kompaktkamera och knäppte några semesterbilder. Jag delar med mig av några idag eftersom jag satt och tittade på dem och mindes tillbaka till värmen, fiskarna och den rätt enformiga maten ;)

I övrigt kan jag berätta att jag varit på Skånes Naturfotofestival idag i Hässleholm. Jag tittade på fina utställningar och införskaffade en fin fotobok så nu kan jag sitta och drunkna i en massa fina bilder. Boken heter 210 Photographers.

Ha en fortsatt underbar lördag!

Ps. Ingen har ännu lagt beslag på bloggreklamserbjudandet. Så chansen att få lite extra reklam finns fortfarande kvar :D

3 kommentarer:

  1. Hej,

    Roligt att se lite bilder från härliga egypten!
    Har själv bott länge i egypten men är nu åter i sverige och längtar ner!

    Startade en blogg om egypten "Egyptenguiden" med en massa tips och trix (buss tider och sånt, så att fler skall våga bege sig lite utanför turistorterna..;-)
    www.lundinorient.se hittar du denna

    Men det är inte för att spamma den adressen som jag skriver - utan tänkte höra om du har lust att bjussa på dina bilder till medlemmarna i facebookgruppen "Resor till egypten" som jag tror skulle vara jätte intreserade (226 medlemmar)
    http://www.facebook.com/group.php?gid=9994097941
    mvh

    Johannes // Egyptenguiden

    SvaraRadera
  2. Tänk att vi snart är där: sommaren... för jag tror vi kommer att hoppa över det mesta av våren och få en kanon sommar! *ler*
    :)

    SvaraRadera
  3. Även jag har bott i Egypten. Älskar landet!
    Hoppas resan var härlig?

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)