31 mars 2010

Brist på bilder och brist på inspiration

Jag har fått frågan varför jag inte lagt upp någon bild på länge.

Anledningarna är några stycken:
1. Jag har saknat inspiration till att fotografera - våren är här men ännu känns det mesta grått och trist.
2. Dessutom känns det inte så kul att gå ut och leta motiv när vårpollen gör det extra jobbigt att vara ute.
3. En tredje anledning är att jag faktiskt inte haft tid. Den anledningen ska väl ett påsklov råda bot på.

Visserligen har jag lite att pyssla med under den kommande veckan men det ska nog inte vara några problem att få kameran att hänga med. På agendan står att agera flytthjälp när syrrans familj flyttar till Österlen och så lär det bli några besök på konstrundan när jag ändå är i trakterna.

Hoppas bara på bra väder så man vill vara ute. Får väl preparera mig med diverse "meduciner" så ska det väl gå.

Så länge slänger jag in en bild från i vintras då jag gick förbi en trädgård där man pyntat gungan med lite blommor för att få lite fart på våren...


Vi hörs igen snart!

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig bild!

    Har du inte testat att få en spruta mot allergin?

    Glad Påsk
    Kram

    SvaraRadera
  2. Trist med allergi. Jag hoppas också på några fina dagar när man äntligen är ledig. Tack för tipset om bildsidan. Jag har tittat flera gånger. Glad Påsk/Lis

    SvaraRadera
  3. Vilken söt lite bild, kanske något för lilla Myra när hon blir större!
    Glad Påsk
    Kramis
    MoP

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)