3 februari 2010

Tur i oturen två gånger om...


I förra veckan fick jag ett mejl från Fotoklubben i Hässleholm där jag varit och hälsat på några gånger under hösten för att se om de var något för mig. Mejlet gällde den digitalcup som man har återkommande i klubben. Varje deltagare får delta med två bilder och så poängsätts dessa enligt konstens alla regler. Bilderna skulle skickas in senast i måndags kl 12.00 vilket jag missade... Eftersläntare garanterades inte plats i tävlingen. Men jag chansade helt enkelt och skickade iväg ett par bilder på kvällen (se ovan). Jag hade tur i oturen och fick beskedet att jag fick vara med i tävlingen. Tyvärr hade jag inte möjlighet att vara med i tisdagens poängsättning så jag fick inte se motståndarna.

Igår klickade jag in mig på mejlet jag skickat med bilderna och insåg då till min besvikelse att hotmail hade krympt mina bilder enormt mycket. Tydligen hade jag bifogat bilderna på fel sätt och då komprimerades de. Suck! Inte så kul att ha två bilder med i en tävling som jag var rätt nöjd med och sen inse att de hade blivit helt pixliga!!! Smått pinsamt rent av... Jag misstänkte att de inte skulle få så många poäng. Jag skickade iväg ett mejl där jag berättade att jag insett mitt misstag. Idag kom svaret - jag hade kommit tvåa i tävlingen!!! :D Han tyckte dock det var konstigt att jag komprimerat bilderna så mycket.... Nåja, nu vet jag hur jag inte ska göra nästa gång jag mejlar iväg bilderna.

Men så var det i alla fall - tur i oturen två gånger om :D

Förresten har jag fått svar på min fråga i slutet på förra inlägget. Flyttar man runt bilderna i inlägget går de inte att klicka upp sen. Tack för det! :D

2 kommentarer:

  1. Grattis till andraplatsen, vad kul! Och ibland ska man ha lite tur, både en och två gånger. Snygga bilder var det också, ljuset i den första var riktigt läckert!

    SvaraRadera
  2. Ja, ibland gäller det att ha tur i oturen...
    GRATTIS! Bilderna är så bra!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)