16 december 2009

Snö, kallt och vinter

Så har då snön äntligen bäddat in landskapet även här i Skåne. Hela dagen har det snöat, men inte förrän nu ikväll har det lagt sig. Även mörkret hade lagt sig ordentligt innan jag tog tag i kameran och försökte fånga det mysiga lugn som fanns ute. Men det var kallt och fortfarande blött av snön som föll från himlen så tålamodet tröt efter bara några minuter. Därför fick resten fixas i Photoshop. :)
Bilden får vara mitt bidrag i Torsdagsfoto 19 - julstämning. Fler bidrag hittar ni här.
Nu är det snart läggdags igen! Tycker dagarna bara rusar iväg.
Bookmark and Share

8 kommentarer:

  1. Mmm, en riktigt stämningsfull bild. Önskar dig en god jul.

    SvaraRadera
  2. Just det Snö i Skåne.. en helt underbar dag idag med sol och så den vita skimrande snön utanför mitt fönster.. du har skapat en stämning i din bild:-) God Jul!!

    SvaraRadera
  3. Mysig och fin bild med härlig julstämning!
    GOD JUL!

    SvaraRadera
  4. Fin julstämning! Skoj se snö.
    Läggdags snart?! Jag borde gå och lägga mig nu! Sex timmars skillnad ;)
    Xini Björnmamman

    SvaraRadera
  5. Trevlig julkortsbild. Hur tänkte du när du tog den och vad fixade du i PS?
    Undrar
    /Niklas

    SvaraRadera
  6. Vad jag tänkte? Tja, första snön, mörkt ute... Inte så mycket att göra än att traska ut i snön och försöka fånga lite snö och det lilla ljus som var dvs i granen på gården.
    I PS har jag beskurit, redigerat bort sladden till ljuset, lagt på lite blur för att få lite drömsk känsla, jobbat med kurvor och lite färger, lagt på ram... Och så lagt på lite text. Brukar inte göra det men tyckte att det kunde passa på denna bild.
    :) That's it!

    SvaraRadera
  7. Tack för hälsningen! Jag gillar verkligen dina bilder. Jag tyckte att bilden på bojen i Hammarsjön hade så vackert ljus, nästan lite drömskt...
    Ha ett underbart jullov!
    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)