13 december 2009

Köpenhamn, kor och kändisar

För alla er som inte visste det kan jag berätta att det pågår ett klimatmöte i Köpenhamn. Om man inte visste det så märker man det ganska snart efter att man hoppar av tåget. Man möts av kor, diverse fotoutställningar, demonstranter, lakan med miljöbudskap på väggarna, evenemang och kändisar. Överallt finns TV-människor som ska dokumentera det hela. Här är min lilla dokumentation över mitt och min fars besök i Köpenhamn idag då vi traskade längs Ströget ner mot Nyhavn och Hotell Amiralen där Mattias Klum hade sin utomhusutställning.
Det mest oväntade var nog ändå när vi kom fram till Hotell Amiralen. Då fick vi veta att kajen var avstängd för en stund eftersom några celebriteter skulle komma dit. Så medan vi väntade på att få komma in och se utställningen spanade vi på alla människor som faktiskt fick komma in. Bland dem kunde vi se bl.a. Ilmar Reepalu (Malmöpolitiker), Per Holmberg (meteorolog i SVT) och Anders Wijkman (fd generalsekreterare för svenska Röda Korset och nu europaparlamentariker, Kd). Senare dök även Tony Blair och kronprinsessan Victoria upp minsann. Och Mattias Klum var där och presenterade sin utställning. Detta hade jag verkligen inte väntat mig. Tur jag hade "paparazzi-objektivet" med mig så jag kunde fånga dem på bild. Kanske inte de bästa bilderna men ändå, man ser att det är dem :D Känns lite ballt!
Bookmark and Share

4 kommentarer:

  1. Oj, där hamnade du mitt i händelsernas centrum som en riktig paparazzi. Förstår att det var full fart i Köpenhamn. Hur var utställningen?/Lis

    SvaraRadera
  2. Wow! Coolt att få fota kändisar, jag tycker du lyckades fånga dem bra!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Utställningen glömde jag skriva om inser jag nu :) Det var ju den som jag åkte för att se, men det var så mycket annat att berätta.

    Utställningen var jättefin och intressant, välfångade situationer som verkligen får en att reagera och känna oro för regnskogarna i Borneo. Det fanns ett par andra fina utställningar i stan som oxå var fina. Bl.a. fanns en på Kongens Nytorv och hette 100 places med bilder från hotade platser på vår jord. Kolla in www.100places.com

    SvaraRadera
  4. Det är alltid lite kul att se kändisar :o). Cool ko-dräkt också :oD

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)