8 december 2009

Här rasslar det till!

Hoppla hoppla!
Nu börjar det verkligen rassla till i min blogg både vad gäller kommentarer och besökare :D Mycket trevligt!
Dagens bild blir en resebild. I våras var jag i Israel för att hälsa på min syster i TelAviv. Vi gjorde en dagsutflykt till Jerusalem och besökte även Museum of the Seam. Utanför fanns denna installation. Vad den betydde och ville säga har jag ingen aning om. Fritt fram för tolkning :D Ikväll kommer min pappa hem efter en liknande resa till Israel. Ska bli spännande att höra om hans intryck från TelAviv och Jerusalem. Nu är det natti för idag. Kudden kallar! Bookmark and Share

1 kommentar:

  1. Go kväll! Här kommer några svar på gårdagens frågor. Hur ser jag på mina bilder? Som sagt, jag började bloggen med intentionen att bli bättre. Jag ville göra så mkt "rätt" som möjligt redan i kameran. Komposition, skärpeplacering, exponering osv. I princip bara beskära i PS. Men under året som gått så har bloggen mer förvandlats till ett familjefotoalbum, som jag vet mina föräldrar (som vi inte träffar så ofta) tittar i.
    Men nån slags grundkoncept försöker jag ändå behålla. Och jag väljer bort bilder som liksom inte håller måttet avseende kriterierna ovan. Jag tror mig gilla (och själv ha) en dokumentär stil. Gillar inte konstfoto, djurporträtt eller (nu låter jag som en gammal gubbe) när det blir för modernt typ Pieter Ten Hoopen. Då gillar jag Maria Steen och Brutsus Östling bättre.
    Och nej, jag har inte haft andra exponeringstider. Valde namnet (på bloggen) lite pga dess dubbeltydighet. En exponering på fotosrpåk är ju en bild. Men inom psykologin (KBT) så är ju att exponeringsträna en träning på att utsättas för det som är obehagligt. Nu tycker jag inte foto är obehagligt men...ett försök till fyndighet, inget mer.
    Jag har börjat fota i RAW pga att man får en andra chans till en korrekt och dynamiskt omfångsrik bild. Nu några frågor tillbaka:
    Hur tänker du när du fotar?
    Vad inspireras du av?
    Vad vill du med din blogg och ditt fotograferande?
    Vad har du för sortering när du publicerar på bloggen?
    Med hopp om en fortsatt trevlig kväll.
    /Niklas

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)