7 december 2009

Ett självporträtt, en fotoutställning och lite funderingar

Idag bjuder jag på ett självporträtt från igår. Dessutom kan jag berätta att min mamma gjorde mig idag uppmärksam på en utställning i Köpenhamn av Mattias Klum. Utställningen börjar idag och är öppen tills den 18 dec. Någon som ska dit? Någon som vill åka dit till helgen? Kostar inget inträde :D Och så lite måndagsfunderingar...
När jag köpte mitt senaste objektiv fick jag med två böcker om digitalfotografering av en skojig man vid namn Scott Kelby. Hade lite svårt att slita mig från alla bra fotograferingstips igår kväll. Får väl ta och testa ett och annat inom det närmaste :o)
Grejen är den att jag är så himla sugen på att gå någon fotokurs. Jag känner mig inte som nybörjare och då blir det genast svårt att veta vilka typer av kurser man ska sikta in sig på - vilken nivå man ligger på. Jag har inte gått någon kurs innan i foto (utöver några bildlektioner på gymnasiet) men har gått högskolekurser inom måleri och bild (och här lär man sig allt möjligt om ljus, komposition och färg) samt varit med i fotoklubb mer eller mindre aktivt de senaste två åren. Jag känner att jag vill utvecklas och hitta min nisch och göra mitt av mina bilder. Jag vet att konkurrensen inom fotojobb är stenhård och känner inte jag vill jobba med foto, utan mer ha det som en hobby. Men jag vill utvecklas och lära mig saker. Utvecklas som människa och inom något som intresserar mig. Träffa andra som också har ett fotointresse.
Om någon av er som läser detta har gått någon bra kurs eller känner till någon utbildning som ni kan rekommendera så är jag tacksam för en rad eller två. Att gå en fotoutbildning som kostar 70 000 per läsår känns alltså inte aktuellt i nuläget. Men gärna andra kurser - stora och små. Jag har redan kollat runt på nätet en del men det känns som en djungel. Det börjar ju bli dags att kolla upp sånt här nu om man ska söka något fram på vårkanten... Please, help me!
Bookmark and Share

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)