5 september 2011

"Mitt alter ego"


Igår slängde jag mig in i uppgiften som innebär att göra ett självporträtt av mig själv som mitt alter ego. Jag insåg att jag inte hade tid att fundera längre utan det var lika bra att bara ge sig i kast med den och se varthän det barkade...

Tanken som vuxit fram de senaste dagarna var att min spegelbild är mitt alter ego. Vem är den där personen bakom glaset? Är hon som jag? Min motsats? Hur ser livet ut där inne? Vad gör hon hela dagarna? Frågorna är många när man sätter igång och fantiserar men svaren få...

Fantasin om att det finns en spegelvänd värld bakom spegelglaset är jag säkert inte först med och jag tror säkert det filmats vid flera tillfällen. Jag minns i alla fall en episod ur serien Sabrina Tonårshäxan där Sabrina flyr in i spegelvärlden för att komma undan sitt dåliga humör. :)
Förra veckan fick jag det senaste numret av tidningen Foto och i den fanns ett reportage om Alex Prager som inspireras av äldre filmer. I tidningen visas några av hennes bilder som känns som stillbilder tagna från en thriller (t.ex. Hitchcock och Lynch). Dessa bilder gjorde att jag ville ge min bild en lite annorlunda twist och därmed förhoppningsvis göra den lite mer intressant. Lite photoshoppande på det så ser resultatet ut som ovan.

Uppgiften ska inte lämnas in förrän på fredag så ändringar kan fortfarande ske, men respons är som vanligt välkommet! :)

2 kommentarer:

  1. Coolt Malin!
    Gillar din bild och tanken bakom.
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  2. Gillar bilden och tänket du haft inför den :-)

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)