26 september 2011

En kreativitetssvacka...

Det är bara att inse - veckans fotoläxa på temat street photography bara ger mig ångest och ingen som helst fotoglädje.

Igår var jag ute i ett par timmar utan att lyckas fånga något som helst av intresse och nu kom jag precis in efter två timmars planlöst fotograferande med en grå klump av ångest i bagaget. Det är helt enkelt inte min grej. Jag kommer inte ens på något bra tema som jag känner för. Visst har jag haft idéer men inget jag tror på helhjärtat, som känns intressant och som känns som jag. Inget som jag verkligen vill och blir taggad av. Det förtar min glädje... Jag vill bara ge upp...

Det är så jäkla svårt att vara kreativ på beställning och under tidspress! Jag vill ju inte bara knäppa några bilder för sakens skull. Jag vill känna att jag är nöjd och att jag gjort något bra. Samtidigt lovade jag mig själv när jag gick in i detta att släppa prestigen, våga testa och kasta mig ut på okänd mark. Men hur gör man när man inte ens blir glad av det?

Nä, jag får helt enkelt låta det vara till imorgon och hoppas på att något ramlar över mig. Min plan är att ta mig till Malmö tidigt så att jag får tid till plugg och kanske lite inspirerande street photography innan vi har tekniklektion.

1 kommentar:

  1. Jag vet ju inte riktigt vad som är kriterierna för er uppgift street photography men tänkte på det där med skor som du brukar prata om ibland. Kan det vara något? kram kram

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)