15 september 2011

En liten cliffhanger...

Veckorna bara susar iväg och jag hinner knappt med det jag ska. Skolan tar rätt mycket tid nu när vi kommit igång på allvar. Inte för att vi har så mycket lektioner, föreläsningar och sånt utan det är mycket runtomkring. Det ska läsas och kluras inför fotouppgifter. Det vi pysslat med hittills har handlat om fotografins historia och jag har lärt mig massor av spännande saker som jag inte hade en aning om innan. Dessutom har vi mött en massa olika fotografer. Speciellt roligt är det när man träffar på bilder eller namn som man sett/hört tidigare men glömt bort på något sätt.

Förra veckans stora fotouppgift handlade om vårt alter ego. Redovisningen gick till så att alla andra skulle läsa in ens bild och berätta hur de tolkade den innan man själv fick säga något om hur man tänkt. Lite spännande! Spännande var det också att se hur olika allas bilder var. Måste säga att jag hade lite presationsångest inför första uppgiften. Men nu när den är avklarad känns det lite lättare. Till imorgon, fredag, har vi nästa fotouppgift och precis som till förra uppgiften hade jag många tankar men lyckades inte förrän ikväll bestämma vilket spår jag skulle köra på. Men nu är det klart. Bilderna är utskrivna och jag måste erkänna att jag skulle vilja jobba vidare med projektet och utvidga det. Kanske något för framtiden. :)

Det jag är lite extra stolt över är att jag valde ett projekt som krävde att jag tog kontakt med okända människor och inte smög omkring med kameran. Bra jobbat, Malin!

Jag vet att ni är nyfikna på vad det är för bilder men jag kommer inte avslöja dem förrän imorgon eftersom det finns en viss risk att några kursare tittar in och då blir det ju liksom ingen surprise imorgon i skolan:P

Okej då... en ledtråd - det handlar om folks vanor. I förlängningen skulle projektet kunna bli riktigt avslöjande ;)

3 kommentarer:

  1. ååå nyfiken! jag vill se... kikar in imorgon igen då! kram ia

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot att se resultatet!!

    SvaraRadera
  3. Nu blir jag ganska nyfiken!

    Ha en skön helg
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)