16 september 2011

"Den andre"



Vad stoppar alla andra i sina korgar när de handlar? Vad säger varorna om dem?

Här är mina två bilder som jag tar med till skolan idag. Jag är lite sugen på att utvidga det hela till ett projekt (som jag skrev igår). Kanske skulle man kunna fånga lite större inköp och få syn på snaskråttor, ekologiskt medvetna personer, ungkarls-handlingar, sista-minuten-inköp, halvfabrikats-slavar, småbarns-föräldrar... Hur har deras "handle-listor" sett ut? Följde dem listorna? Hade de ens några listor?

När jag var ute idag verkade folk mest småhandla, Visserligen var jag i en butik mitt inne i stan vid busstationen och man var kanske på väg hem från jobbet. Kan det vara förklaringen till att alla bar på korg och inte körde vagn?

Av de jag tillfrågade var det en som avböjde genom att hastigt påstå att hon hade bråttom innan jag ens förklarat mitt ärende. Jag hann bara berätta att jag höll på med ett projekt inom fotografi. Kanske var hon rädd att jag skulle vilja fånga henne på bild.

Ska bli kul att höra vad som sägs idag och vad alla andra gjort för tolkningar till sina bilder. Ha en bra helg! Solen ska tydligen skina :D

1 kommentar:

  1. Du, jag tänker genast på den idén du berättade för mig om i somras (säger skor så vet du), tänk att para ihop varukorgarna med ägarens skor. Skulle kunna funka eller tror du att det skulle bli övertydligt på något sätt? Bara en idé så här när jag såg dina bilder...
    Ha en skön helg
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)