13 februari 2012

Fotografiska - here I come!

Foto: Anton Corbijn

Just nu laddar jag för ett besök på Fotografiska museet i Stockholm. Som jag har längtat! Egentligen var det meningen att jag skulle dit i höstas när Martin Bogren hade en utställning där men det blev aldrig av. Men nu är det dags och då får jag stifta bekantskap med både för mig nya och gamla fotografer.
Aktuella utställningar när jag är där är bilder av Anton Corbijn, Aitor Ortiz och Margaret M. de Lange. Tyvärr missar jag Ron Havivs utställning med bilder från Haiti två år efter jordbävningskatastrofen eftersom den utställningen tar slut redan nu på torsdag.
Jag har faktiskt redan sett en utställning av Anton Corbijn tidigare på regionmuseet i Kristianstad (se artikel i Kristiantadsbladet här). Men det var längesen och nu är det andra bilder som ställs ut på Fotografiska. Som en liten kuriosa kan jag berätta att han även har regiserat en film om bandet Joy Division som jag såg för några år sen.
Förutom besöket på Fotografiska blir det mest troligt ett besök på Moderna Museet men även en del fotograferande på stan med min Diana. På tal om den så ruvar jag fortfarande på ett par filmer som jag ska skicka iväg till framkallning. Det känns häftigt, lite som förr i tiden, att tvingas vänta på resultatet. Att hinna glömma vilka bilder man tagit för att långt senare få se vad som fastnade. Jag ser fram emot det.

Ha en fin måndagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)