22 februari 2012

Bildresultat från den första sv/v rullen i nya Diana F+

Så har de då kommit - de digitala filerna av mina analoga rullar som jag provkört min nya Diana F+ med! En svart/vit rulle och en i färg. Jag skickade iväg dem i en fotopåse till Crimson. Där får man  rullarna framkallade och bilderna inscannade så man kan hämta dem digitalt på en speciell sida. Smidigt måste jag säga!

Jag kan ärligt erkänna att jag inte varit så kreativ med själva motiven när jag fotograferat dessa rullar utan mer satsat på att lära mig kameran. På så vis har dessa första rullarna fått agera vägvisare för framtiden mer än något annat. Men här kommer så några resultat av de svartvita bilderna - precis som utlovat. Några i färg kommer imorgon, så titta in igen då :)

Måste säga att jag ändå är rätt nöjd (lite justering av kurvor och beskärning men annars inte något fix). Härligt att de inte alls är eller behöver vara perfekta för att ändå bli bra och spännande bilder :P

Premiärbilden

Ströget i Köpenhamn

Någonstans på Ströget

Tog en stund innan jag förstod vad detta var.
Det är en dubbelexponering av innertaket på Öresundståget :)

Myra vid matbordet

Gläntan i bokskogen Evigheten

Utsikt i bokskogen Evigheten





1 kommentar:

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)