2 oktober 2011

Upptäck omvärlden utan att titta i sökaren

Jag blev upplyst av en kompis att bilderna nedan inte platsar i min blogg eftersom de är tagna utan att jag tittat i sökaren. Men jag tänker bloggnamnet till trots lägga upp dem här för att ni ska få se vad jag får för uppgifter i skolan. Tisdagsuppgiften i kursen denna vecka var nämligen att ta 10-20 bilder utan att just titta i sökaren för att upptäcka andra kompositioner, vinklar och annat. 

Bilderna tog jag när jag och några kompisar var i Älmhult och spelade frisbeegolf. Vädret var vackert och hösten började komma till bokskogen. Myggen surrade och lämnade envisa sugmärken på våra armar och ansikten... Mörkret i skogen och problem att hålla kameran stilla har gett bilderna en hel del rörelseoskärpa men jag tycker det ofta tillför något i bilderna :)












När det gäller min parafrasuppgift så har jag bestämt mig för bild att tolka. Ännu avslöjar jag inte vilken, men jag kan berätta att det är en bild av Lee Miller (1907-1977). Ska bli såååå spännande! Gillar verkligen uppgiften. :)

1 kommentar:

  1. Hahaha.. ja men min story är ju värdelös :) Vi ses på tåget! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)