19 oktober 2011

The Doors



Igår tillbringade jag stora delar av dagen på stan i Malmö i trakterna kring Stortorget med en kamera i näven trots att det regnade mest hela tiden. Anledningen var att vi hade olika fotouppgifter på stan att utföra. Första temat var att fotografera dörrar. De andra teman var att göra ett "fotoreportage" från en arbetsplats, bilder på temat reflektion och slutligen ett par som kysser/pussar varandra. Samtliga avklarades utom det sista... Lite svårt att fånga ett spontankyssande par på stan. Möjligen skulle man kunnat bett dem utföra denna kärlekshandling men det kändes rätt knepigt. Jag lyckades förvisso fånga ett kyssande par på bild när en kursare bett dem kyssa varandra men den bilden är knappast värd att kalla ett foto... mer ett desperat försök att utföra uppgiften... Jag får väl se om jag får en ny chans senare i veckan. Loppet är inte kört ännu.

Jag har nu påbörjat redigeringsarbetet och resultatet kommer så småningom. Hav tålamod!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)