10 oktober 2011

Min parafras

Igår var jag hemma hos min kurskamrat Emilia för att hjälpa henne med att fixa hennes skoluppgift på temat parafras som vi har till på fredag.

För min egen del hade jag sedan en vecka varit klar över vilken originalbild jag skulle utgå ifrån - Lee Millers bild på fotografen David E Scherman redo att ge sig ut i kriget.

Lee Millers bild från 1943
David E Scherman Dressed for War

Planerna för genomförandet av min parafras till denna bild hade inte gått i lås och där stod jag nu med stora frågetecken kring modell och rekvisita. Väl hemma hos Emilia dök lösningen plötsligt upp! Jag fick helt enkelt låna Emilias dotter som välvilligt ställde upp som modell. Min ursprungstanke blev plötsligt till en helt annan, men vad gjorde det när det blev så himla bra!? Stort tack, Ebba! :)

Min parafraserande bild
Ebba dressed for the Beach

Imorgon förmiddag ska vi på studiebesök i Urszula Striners studio och på eftermiddagen är det dags för teknik igen.

:)

1 kommentar:

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)