21 oktober 2011

Hemtenta, "finn fem fel" och en fototräff

Finn fem fel
Just nu sitter jag hukad över dator, studielitteratur, anteckningar och diverse stenciler. Det är dags för hemtenta i kursen Fotografins historia. Mycket tankar ska sorteras och formuleras, skrivas ner och skrivas om... Inte visste jag att jag tappat studierutinerna så pass på dessa 13 år som gått sen jag var heltidsstudent senast. Men har man skrivit kvalitetsredovisningar, yttranden till Skolinspektionen och klarat andra prövningar i livet så borde väl även detta gå. ;)

Idag har vi redovisat vår senaste fotouppgift som var på temat stilleben. Denna gång skulle vi arbeta i par och jag jobbade med Emilia, vars blogg jag länkat till tidigare. För några nummer sedan fanns det ett reportage i tidningen FOTO om en fotograf som heter Todd McLellan som tagit bilder som jag blev inspirerad av och ville testa (klicka på New Work på hans hemsida så hittar ni hans bilder som inspirerat). Nu hade vi chansen. Eftersom vår grupp fick ordet "fem" att förhålla sig till så blev det efter mycket brainstormande en bild som vi kallar "Finn fem fel". Klicka på bilden ovan så den förstoras och se om ni hittar vilka fel som smugit sig in i bilden - vad borde inte finnas där? Facit får ni om ett par dagar.

Imorgon ska jag ta en paus i tentaskrivandet och istället gå på en fototräff anordnad av Fjälkinge Fotoklubb. Martin Bogren som just nu är aktuell med utställning på Fotografiska i Stockholm kommer och föreläser och visar bilder ur "Lowlands" och "Oceans". Dessutom kommer Patrik Olofsson och visar bilder på rovfåglar.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)