10 augusti 2012

Bröllopsyra, Stockholms-besök och utställningsplaner

Kära trogna läsare!
Just nu händer det såååå mycket så jag vet inte var jag ska börja... Okej, jag tar en sak i taget...
För ett par veckor sen var jag på bröllop och hade fått den fantastiska uppgiften att ta parets bröllopsbilder. Spänningen var stor innan dagen skulle infalla. Hur skulle vädret bli?! Vi skulle ju ta bilder utomhus... Men det visade sig att vädret var helt perfekt. Lagom molnigt och inte förrän vi var klara sprack det upp och blev hettande sol. Resultatet av denna fotografering kommer jag nog kunna visa smakprov på framöver men just nu håller jag för fullt på att redigera bilderna. (Dagens bilder är Instagrambilder från mobilen. Håll till godo så länge!)


Nästa punkt att berätta om är att jag hastigt och lustigt åkte till Stockholm några dagar över förra helgen. Målet med resan var förutom att bara komma bort några dagar att även försöka hitta fotoglädjen igen som på något sätt blivit fårsvångad. En kul grej med turen till Stockholm var att den tajmade med Pridefestivalen. På lördagen gick paraden genom stan och jag var där naturligtvis med kameran i högsta hugg. Med mig på resan hade jag min kamera med monterat 35 mm-objektiv, det jag köpte precis före bröllopet. Jag är helt enkelt superglad för det men håller fortfarande på att vänja mig vid att flytta på mig själv istället för att zooma. När jag fått tummarna loss så kommer bilder att läggas upp. Just nu har jag fullt upp med bröllopsbilderna...

Pride-paraden 2012

Mys i Humlegården

Sergels torg

En annan fantastisk nyhet är att jag och mina fotokompisar ska ha en långtids-utställning på ett konfersenscenter här i stan. Underbart häftigt att få äran! Vi har idag varit på möte för att kolla upp hur väggarna ser ut och för att se lite vilka bilder som kan passa. Det handlar ju inte i detta fall om att visa upp något specifikt projekt utan mer om att inreda men bilder. Därför blir det nu också att titta igenom arkiven och se vad som ligger där och väntar på en stund i rampljuset. Naturligtvis blir det regelrätt vernissage. Preliminärdatum blir 29 september men detaljerna kommer självklart så håll utkik.
Som om detta inte var nog så har min chef gett mig uppdraget att fotografera all personal när de kommer tillbaka till jobbet nästa vecka. Bilderna ska hänga i elevcafét och pryda dess väggar. Ett kul projekt där vi idag spånat lite kring hur detta ska se ut.
Så ni ser! Jag har fullt upp och jag älskar det! Nu är det slut på sommarledigheten och latmasken får krypa tillbaka till sin håla. Nu är det dags att kavla upp ärmarna och ta i!

Ha det gott allihopa!
Skriv gärna en rad så jag vet att ni fortfarande är kvar... :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)