20 augusti 2012

Nu drar höstens distanskurs igång så smått.

Idag damp ett kuvert ner på hallgolvet med information kring den kurs jag anmält mig till i höst. Kursen hålls bl.a. av Mattias på Moderskeppet och heter Fotografi - visuell kommunikation. Genast satte jag igång och beställde ett par kursböcker och råkade visst beställa en annan fotobok när jag ändå var i farten. Det sköna är att det är en kurs på 7,5 hp på kvartsfart och möjlig att genomföra fram till januari 2014. Inte för att jag tänker dra ut på det så länge, men det ger möjlighet att satsa i perioder och ägna tid åt annat när det krävs. Min gissning är att kursen är väldigt grundläggande och att jag känner igen mycket från tidigare kurser och att jag redan tillgodogjort en del kunskaper genom de år jag sysslat med fotografering, men det känns ändå inspirerande att på något sätt pushas framåt och "tvingas" ta tag i fotograferandet igen. Jag vill ju utvecklas vidare och jag vill hitta mitt eget uttryckssätt.

I nuläget håller jag även på med en massa redigering av bilder från bl.a. ett bröllop. Med tanke på att hårddisken är så fullproppad så att hela datorn segas ner så måste jag nog införskaffa ytterligare en extern hårddisk och flytta över ett gäng bilder.  Eftersom jag är nojig och inte vill ha bilderna på mindre än två olika ställen måste jag skaffa ett komplement till den förra. Så nästa fotorelaterade inköp känns givet. Bara att ta tjuren vid hornen och shoppa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)