11 mars 2012

Ett steg framåt med eko från Evigheten


Det är nu bara 25 dagar kvar innan startskottet går för min utställning Evighetens Eko som jag kommer ha på Österlen under konstrundan. Idag har jag fixat färdigt min fotobok och skickat iväg en beställning på den. Det hela har gjorts på Fujidirekt. Tyvärr upptäckte jag försent att jag hade kunnat sparat en hacka om jag beställt före den första mars. Men sånt är livet.... Om nu allt går som det ska kommer åtta böcker att finnas till försäljning under utställningen i påsk och är efterfrågan större än så kommer den kunna beställas i efterhand.

I fotoboken finns alla de bilder med som mitt fotoprojekt mynnade ut i under höstens kurs i Malmö men utställningen har jag låtit smalna av. Imorgon måste jag ta mitt avgörande beslut kring vilka bilder som ska finnas till allmän beskådan. Eftersom den "heliga" siffran i Evighetens bokskog är 8 så är det just det antalet jag siktar på. Inte helt lätt kan jag meddela. Jag får väl se om det hjälper att låta det hela ligga i malpåse till imorgon.

Den utlovade rapporten angående utställningen på Moderna Muséet i Malmö kommer en annan dag. Jag kan dessutom avslöja att jag idag njutit för fullt av det härliga vårvädret och ägnade en stund åt fotografering på Stenshuvud. Den som kikar in igen får se ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)