2 juni 2011

Utställningsnerver

Det är inte lätt när nerverna spelar en ett spratt. Och inte heller är det lätt när bilderna man framkallat inte ser ut som man tänkt. Det är en helt annan sak att se bilderna på datorn jämfört med en framkallad bild. Ljuset är annorlunda och färgerna kan se lite olika ut. Det spelar ingen roll hur väl skärmen är kallibrerad. Bara att veta från vilken vinkel man ska titta på skärmen för att det ska stämma med den framkallade bilden är inte lätt. Nä,  minsann... Allt detta gjorde att jag idag har skickat in 4 nya bilder till framkallning. Jag kände inte att alla de jag hade höll måttet riktigt. Min förhoppning är att få de sista bilderna innan det är dags för upphängning även om det är en massa helgdagar emellan. Gick det på 3 arbetsdagar sist så bör det funka nu också. Då har jag bilderna på onsdag - phu! Lite stressigt! Nästa gång jag ställer ut ska jag vara mer förberedd. Jag loooovar!

1 kommentar:

  1. Spännande med din utställning, jag hoppas att jag får tid att åka upp och titta på din utställning, tyvärr missar jag vernissagen eftersom sonen tar studenten den 10 juni - massor att fixa tills dess. Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)