17 november 2010

Killebergs kettingfabrik

Igår var jag på utflykt med fotoklubben. Jag säger bara WOW! Jag gick mest runt och kände mig lyrisk.
Så mycket prylar! Så mycket att titta på! Så häftiga maskiner! Vilken charm! Skulle jag någonsin bli mätt på intryck? Vet inte vad det var som satte igång i mig, men stället andades historia och vår guide Stig Nyman verkade mäkta stolt över att få visa upp hur alla maskiner fungerade.

Arbetsmiljöverket hade säkert haft ett och annat att säga om säkerheten på stället om de kommit dit när verksamheten var i full gång. En säkerhetsåtgärd som man i alla fall gjort var att hänga upp en skylt med texten: "Synen är oersättlig ANVÄND SKYDDSGLASÖGON".

Mitt tips till er som är intresserade av gammal fabrikshistoria, teknik, fotografera prylar osv. är att boka in ett besök. Titta in på kettingfabrikens hemsida här.

Nej, jag ska inte orda så mycket mer än så. Här kommer ett gäng bilder. Klicka gärna på bilderna så du ser dem i större format.














2 kommentarer:

  1. Vilket ställe!!!
    Fina bilder du visar.
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt trevlig miljö....som gjuten för HDR bilder ;)
    Härliga plåtar.

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)