29 augusti 2011

Spanien - del 1

Jag drog iväg en vecka till Spanien. Närmare bestämt till Andalucien och Solkusten. Jag flydde ett halvtaskigt väder i Sverige och kom till värme och en hel del sol även om det dök upp några moln och till och med en liten regnskur. Min första dag tillbringade jag i Malaga. Där pågick en festival på gatorna och det var också där jag insåg att det verkligen var i Spanien jag var. Röda volangklänningar, kastanjetter, blommor och färgglada kammar i håret, tjurfäktningsarena...







Under några dagar bodde jag hos en vän i Benalmádena och inte långt därifrån fanns ett fantastiskt fint byggnadsverk tillägnat Columbus och upptäckten av Amerika, Castillo de Colomares. Allt är byggt för hand av doktor Esteban Martin y Martin mellan 1987-1994. Väl värt ett besök om ni är i närheten.   






En liten bit inåt landet ligger den vita staden i bergen, Mijas. För att ta sig runt kan man åka åsnetaxi, men det gjorde inte vi. Vi promenerade :)




I del 2 kommer ni få se bilder bl.a. Gibraltar... Kommer snart :)

1 kommentar:

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)