29 augusti 2011

Redo för skolstart

Imorgon börjar skolan! Äntligen, kanske jag ska tillägga. Redan för ett och ett halvt år sen bestämde jag mig för att plugga foto en termin men då var det tänkt att jag skulle gjort det förra hösten. Sen kom lite andra utmaningar i vägen och jag bestämde för att skjuta på studieplanerna ett år. Men nu är det då äntligen dags och jag är mer redo än någonsin! :)

Idag har jag ägnat tid åt att kolla upp allt möjligt så att jag hamnar på rätt ställe och inte har glömt göra något väsentligt inför starten t.ex. anmäla mig på diverse olika sidor för att få tillgång till mejl, registrera mig här och där, intyga för CSN att jag verkligen är student osv... Det är bara att hoppas på att jag inte råkat missa något. Varför finns det inte någon sån där smart checklista någonstans så man vet vad man faktiskt ska göra inför kursstart?! Informationen finns men på så vitt spridda ställen att det finns stor risk att missa något om man inte har turen att ramla över den när man surfar runt på högskolans sida...

Är ni nyfikna på vilken kurs jag ska läsa hittar ni info om den här.

Väskan packad, väckarklockan är ställd och jag är mentalt förberedd.
Det är bara att tuta och köra! :D

Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Precis en sådan lista önskade jag mig innan idag, Elliot började idag och jag hoppas att vi inte missat något...

    Lycka till imorgon
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)