29 april 2010

Månadsbilden april 2010


Idag har det med största sannolikhet varit den varmaste dagen hittills i år i Kristianstad. När jag cyklade till jobbet kl 8 i morse var det redan 15 grader. Trots molnighet var det sen varmt ute hela dagen. Härligt!

April månad börjar dra sig mot sitt slut och det var hög tid att ta månadsbilden idag. Så ikväll tog jag mig äntligen tid att cykla iväg till min plats för månadsstudien och knäppte en bild. Det syns inte riktigt på bilden, men trädet till vänster har faktiskt börjat slå ut. Nu är det härlig vår på allvar.och jag gör allt för att njuta trots att alla pollen just nu är ett gissel.

Ikväll har jag också varit iväg på ett planeringsmöte där jag och två andra från fotoklubben pratat lite kring ett projekt som vi ska genomföra tillsammans med några ungdomar i Allaktivitetshuset i Ljungdala. Ännu finns många frågetecken att räta ut, men förhoppningsvis får vi svar på våra frågor på tisdag då vi ska träffa de ansvariga. Vad jag förstått ska vi hålla i en grundkurs i foto under 6 torsdagskvällar för ett mindre antal invandrarkillar som ska dokumentera byggandet och utformningen av Allaktivitetshuset. Detta är säkert något jag kommer komma tillbaka till här i min blogg.

Igår var jag nere hos min granne som jag gjorde ett fotojobb för för ett par veckor sedan. Hon håller på med hypnoterapi och ville ha lite bilder till sin hemsida som hon just nu håller på att bygga upp. Jag måste helt enkelt testa det där med hypnos eftersom jag är nyfiken på hur det funkar. Nästa torsdag är det dags!

Jag önskar er alla en underbar Valborg och en skön helg!
Kram

1 kommentar:

  1. Spännande med hypnosen, det får du berätta mer om senare!
    Kul med fotokursen för killarna, det ska också bli kul att höra lite mer om.
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)