27 april 2010

Framtidsfunderingar, foto- och beslutsångest...

Oj, vad tiden går. Just nu har jag så himla mycket på jobbet att jag knappt pallar ta tag i något när jag kommer hem. Samtidigt blickar jag framåt mot sommaren som snart är här. Med tanke på mitt yrke som lärare så har jag ju lyxen att vara ledig måååånga veckor.

Min plan för sommaren var en sommarkurs i Falun på högskolan där, men tyvärr blev kursen inställd och plötsligt ligger en helt öppen sommar framför mina fötter. Jag har ingen som helst aning om vad jag ska hitta på. Visst - jag har många idéer och tankar men ännu har jag inte fastnat mer för någon än någon annan... Några resor och upptäcktstrippar är några av tankarna. Hjälpa syrran att bygga ekohus är en annan. Mitt största behov under sommaren känner jag dock är att bara komma bort (miljöombyte) och göra något annat än att vänta på att solen ska komma så man kan åka till stranden. Min plan att åka till Dalarna hade varit helt kalas, men uppenbarligen var det inte meningen. Jag får väl helt enkelt ge mig till tåls och sikta in mig på pluggandet i Malmö till hösten. Jag ska nämligen vara tjänstledig under hösten för att plugga något bara för att det är kul och för att jag nu behöver göra något för min egen skull. Ännu har jag inte fått något besked på om jag kommit in men jag förutsätter det bara.

När det gäller min ångest så handlar den nu främst om brist på inspiration och min frånvaro på bloggen. Jag känner varje dag nu att jag måste ta min månadsbild - sista dagarna nu ju. Kanske ska se till att göra det imorgon! :D Trots att jag inte är så aktiv på min blogg så ser jag att jag ändå har besökare. Och det är jättekul. Det gör att jag ändå känner att jag finns kvar och att ni inte tappat intresset helt ;)

En annan sak som vållar mig lite småångest är att jag visat intresse att vara med i ett fotoprojekt tillsammans med några ungdomar som jag visserligen tycker ska bli jättespännande, men jag känner inte riktigt att jag har tiden till det. Men jag får väl helt enkelt se till att skaffa mig den tiden och prioritera. Just nu försöker jag mest ta en dag i taget och se fram emot en veckas semester som snart kommer.

Stor kram och tack för alla era trogna besök!
Vi ses snart! Jag ska bara ta mig ur denna bubbla först. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)