22 maj 2011

Jag ska ha utställning i sommar!!!

I torsdags satt jag på ett fik i stan som brukar ha konstutställning på väggarna. Den senaste tiden har jag inte sett något nytt och mina tankar började sätta igång. Tänk om jag skulle ställa ut lite bilder? Min plan är att ställa ut i min systers fina bokskog på Österlen nästa påsk då det är konstrunda, kanske skulle jag köra en tjuvstart?


Jag skickade iväg ett mejl med en förfrågan. Idag kom svaret och jag måste säga att jag blev både nervös, glad och förväntansfull. Under två månader i sommar kommer mina bilder finnas att beskåda mitt i stan.

När jag vet mer om tidpunkt osv så återkommer jag naturligtvis. Då hoppas jag att det kommer många och tittar på bilderna men också stannar till för en god fika eller lunch :) Nu gäller det för mig att förbereda en massa. Vilka bilder ska jag ha med? Hur många bilder? Något tema eller lite gott och blandat? Vad vill jag visa upp? Vad vill folk se? Är någon ens intresserad? Hur ska de presenteras? Ska de ramas? Passepartout? Ojojojoj... Frågorna är många...

Tipsa mig gärna om bilder här på bloggen som du tycker borde vara med. Jag behöver all hjälp jag kan få.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar ditt sinne för att hitta spännande detaljer! Ser fram emot att se dina foton i K-stad i sommar och måste boka in konstrundan nästa påsk :o)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad kul med en utställning. Det blir säkert jättebra. Är jag neråt landet då så dyker jag naturligtvis upp :-)

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)