29 maj 2011

Inför-utställningen-ångest


Ja, nu börjar det dra ihop sig för utställning. Idag har jag besökt Jenny som är rammakare och i Norra Strö utanför Kristianstad har hon sin verkstad som heter Juni inramning. Vi pratade lite alternativ för inramning av bilderna till utställningen men såg också framåt mot den utställning som jag planerar ha i min systers bokskog på Österlen till konstrundeveckan nästa påsk. Då tänkte jag ställa ut bilder längs en stig i skogen och eftersom de ska hänga ute behöver jag ordna så de inte blir skadade av väder och vind. Liten utmaning kan man säga. :)

Ikväll har jag våndats ytterligare över urvalet av bilder. Det är inte helt lätt att gallra så det bara finns ett knappt tiotal bilder kvar. Inte för att alla är så himla bra ;) utan för att jag vill att de ska funka ihop. Man blir så himla kritisk. Men nu har jag bestämt mig och skickat iväg bilderna för framkallning på Crimson. Förhoppningsvis kommer bilderna på onsdag.

Resten av kvällen har jag filat på en liten affisch som jag tänkte sätta upp utanför Tea Pot där jag ställer ut och kanske på ett och annat ställe runtikring på stan. Utkastet så här långt ser ni ovan.

Härligt att se att det går framåt :D

1 kommentar:

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)