19 september 2012

Nu börjar det dra ihop sig...

I förrgår beställde jag mina foton som ska hängas på utställningen. Nu är det bara att vänta på att de ska levereras. jag hoppas det sker innan helgen. Sen ska de monteras på 5 mm capa-platta och det tar sin tid. Bilderna kommer hålla formatet 50x50cm och jag kände att jag gjorde ett kap när jag beställde bilderna. Först kollade jag på Crimsons frontWeb Prefix och där skulle det kosta ca 220 inkl moms att framkalla en bild. När jag istället kollade deras frontWeb Poster såg jag att samma format på foton kostar 102 kr inkl moms. Snacka om att jag blev glad när jag insåg att jag genom detta val kunde spara drygt 600 kronor på att printa mina 6 bilder på rätt ställe :)

Om en dryg vecka är det dags för vernissaget inför vår utställning och jag hoppas att det dyker upp både kända och okända ansikten under lördagseftermiddagen. Dessutom tycker jag att det ska bli himla spännande att se hur våra bilder tar sig ut i konferenslokalerna.

Sen en vecka sen har jag varit klar med bröllopsbilderna från det bröllop jag fotograferade i somras. Så himla skönt att det äntligen blev klart. Det var så mycket strul med datorn och de bilderna att jag helt tappade lusten. I nuläget känns det som en ny dator inte ligger så långt in i framtiden. Eller också får jag väl ta och installera om rubbet i denna för att se om de struligheter som finns nu kan elimineras.

Ha en fortsatt fin onsdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)