4 december 2011

Uppdatering av nuläget vad gäller kurs och projekt

Ett inlägg som jag skrev i fredags men jag publicerar det först nu...

"Jag sitter här på tåget från Malmö efter en förmiddag i skolans fotostudio. När jag kommer hem blir det pluggande inför tekniktentan som vi har på tisdag. Den består av en teoretisk del och en praktisk del inom Photoshop. Svårt att plugga inför men tillbringar man pluggstunden på ett fik i stan så tror jag det blir lättare.
Parallellt med tekniken  håller vi nu på med ett fotoprojekt som ska redovisas innan jul. Häromdagen skickade jag in ett utkast på min rapport om mitt fotoprojekt till min lärare och på måndag är det dags för handledning och respons på nuläget. Även om jag haft kreativa formsvackor till och från så känns det som att det löser sig. Min bildarsenal känns bra och nu är det bara urvalsprocessen och redigering kvar. Vissa bilder är redan klara och jag vet att det kommer bli superbra!
Tidigare har jag tänkt att projektet skulle bli en bok. Med anledning av tidsbrist och annat så kommer boken att bli försenad och inte helt identisk med mitt projekt. Bilderna jag har valt ut nu kommer att presenteras i ett album i skolan och sen kommer ett mindre urval av dessa bilder och eventuellt tillsammans med ett antal andra bilder att bli en fotobok och en efterföljande utställning till våren. Så om allt vill sig väl är ni välkomna till bokskogen Evigheten till våren då det är konstrunda på Österlen. Mitt största problem kopplat till utställningen är fortfarande hur jag ska lösa det med presentationen. Hur ställer man ut foton i utomhus i en skog under en vecka utan att bilderna blir förstörda? Kan man laminera bilder i A3-format? Blir det ens bra? Har ni några bra tips är de mer än välkomna!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)