23 november 2011

Projektarbete i slow motion...


Ni som följer min blogg vet att jag just nu är tjänstledig från mitt jobb för att plugga foto i Malmö under en termin. Så här långt har vi hunnit med en kurs i fotohistoria och och en i samtidshistoria. För ett par veckor sen hade vi tenta i fotohistoria och nu har jag fått besked om att jag är godkänd. Härligt!

Det som händer nu är att vi har en stundande tekniktenta som handlar om Photoshop. Dessutom är vi i full gång med ett eget fotoprojekt. Tja, kanske inte i full gång... För min del så är det nog mer slow motion som gäller. Jag har liksom ingen piska på ryggen och vet med mig själv att jag funkar bäst när jag har lite press på mig så nu när vi har flera veckor på oss så blir det inte mycket gjort hela tiden. Just nu är jag lite uppe på en platå. Men idag har jag i alla fall satt mig ner och rannsakat mig själv vad gäller projektet. Det är inte så lätt... Det handar om att fundera igenom vilka typer av bilder jag ska ha med i projektet och till viss del även mer exakt vilka bilder jag ska använda mig av. Några bilder har jag redan redigerat i tidigare skeden men resten kommer jag inte ge mig på förrän jag vet ungefär vilka jag ska ha. Grejen är att jag har en rätt diger samling av bilder som det tar en stund att ta sig igenom och jag vet inte om jag kanske saknar något som borde finnas på bild.

Stay tuned to find out what happens! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)