20 februari 2011

Någon som vill bada?

Jag har inte haft så mycket tid att testa min nya kamera men lite har det blivit. Här kommer några bilder från dagens tur med mor och far till sydkusten denna kylslagna vinterdag. Någon som blir badsugen möjligen???





Kan berätta att det inte är så lätt att lära om var alla knappar sitter och sen hinna automatisera det när man är ute i kylan. Då handlar det mest om det mest grundläggande. När jag plötsligt insåg att vitbalansen var felinställd så var det inte lätt att hitta och ställa om den. Och när sen vinden blåst i ögonen så de rann och displayen immade igen av min andedräkt - ja då var det inte lätt att se vad som egentligen fastnat på minneskortet. Men det får väl duga för en första fototur. Men jisses vad jag längtar efter lite värme så man lättare kan manövrera kameran. Inte så lätt i tumvantar :P

Ha en bra sportlovsvecka (ni som är lediga och kan njuta).
Kram

4 kommentarer:

  1. Finfina bilder Malin!

    SvaraRadera
  2. Det blev ju läckra frysiga,mysiga och isiga bilder trots att vinden pinade med kraftig kyleffekt. //Pappafar

    SvaraRadera
  3. Ja detta kan ju inte se inbjudande ut även för en vinterbadare...fy katten.
    Kommer ihåg när jag besökte Falsterbo förra vinter...det såg ungefär ut så här fast med stora istungor som sträckte sig ut mot havet.
    Grattis till nya kameran förresten.

    SvaraRadera
  4. Jag tror att jag hoppar över badet!

    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)