19 maj 2010

Senaste nytt!

Jag har lite nyheter att del med mig av.

För det första så kan jag berätta att jag idag (efter att ha varit bortrest en vecka) smet förbi där koltrasthonan legat och ruvat på sina ägg ett tag och nu var hon borta. Cykelkorgen med boet och de tre små ljusblå äggen var ställd på golvet och på väggen satt en lapp. Någon hade rådfrågat en fågelexpert med tanke på att det härjar katter på innergården och att boet är inom deras räckhåll och därför hade man valt att flytta på boet och hoppas att honan skulle hitta dit (hur det skulle fungera har jag ingen aning om). Men nu verkar det som att boet är övergivet och jag måste säga att jag sörjer det lite. Det hade varit så mysigt att se vad som hände - om man kunde få se några ungar...

En annan nyhet är att det verkar som att fotokursen som jag tillsammans med några andra i fotoklubben skulle hålla i har skjutits på obestämd framtid. Endast en kille dök upp till första tillfället. Så det var ju trist...

Tja, det var väl allt just nu. En och annan bild från resan jag varit på senaste veckan på Gran Canaria kan kanske dyka upp senare i veckan. :)

1 kommentar:

  1. Fy vad tråkigt med fågelboet... :(
    Vad har du för bilder från GC att dela med dig av?? Längtar redan tillbaka till solen, baden och den slappiga vardagen! Men sol har vi lite av här hemma också ju, som tur är... Kram från oss

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)