14 december 2009

Julmusik, lussebak och tända ljus

Nu är det så juligt det kan bli här, tror jag. Om man bortser från snöbristen utanför. När jag kom hem från jobbet doftade det gott av nybakade lussebullar i trapphuset och jag kände att rätt tid var inne att ta tag i mitt eget lussebak. Mitt hemliga recept består i lussebullsdeg som efter jäsning kavlas ut som om man skulle göra kanelbullar. Riv mjökchoklad över degen och rulla ihop. Skär lagom stora bitar och lägg på plåt, jäs en stund till, pensla med ägg och baka sen i ugn som vanligt. Lovar att det blir supergott! Jag fick till 52 bullar - varav 3 redan landat i magen... Mumsfilibabba! Nu ska jag bara sitta här och gotta mig i saffransdoften. Bookmark and Share

4 kommentarer:

  1. Verkar smarrigt. Snygga paparazzibilder i inlägget innan förresten. Nu har jag startat en wave på prov. Check it out!
    /Niklas

    SvaraRadera
  2. Åh, vad det låter smaskigt! Låter som nåt för en Gottegris :oD

    SvaraRadera
  3. Mums!!!

    Kul att se dina bilder från Köpenhamn, där hamnade du i hetluften, tur att du inte blev frihetsberövad av den danska polisen - fast du kanske inte var svartklädd?

    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)