18 oktober 2009

En gås och en lila Kånken

Igår sken solen på förmiddagen och jag planerade för att ta en tur ut med min kamera. Tyvärr hann molnen komma in innan jag blivit klar att gå ut. Men jag gick i alla fall. Det blev en sväng på stan och sen till parken. Där hittade jag ett gäng skånegäss som putsade sina fjädrar och stod och snackade med varandra. En av dem försökte ta en lite tupplur (gåslur?) men kunde ändå inte låta bli att kommentera det polarna sa... Den såg så mysig ut där den vilade sin näbb mot vingen så jag var tvungen att ta en bild på den. :) Kameraväskproblem? Jag har den senaste veckan funderat massor på vilken sorts kameraväska jag skulle införskaffa. Letade runt i butiker och på nätet men hittade ingen som kändes rätt. Man har ju så olika krav och utrustning... Jag såg på Fotosidan en som sytt sin egen väska. Jag förkastade snart idén eftersom jag tyckte det skulle bli lite för mycket jobb. Hittade sen en länk om en som sytt ett eget innehåll till en vanlig Fjällräven Kånken. Det kanske skulle kunna funka!? Efter min tur i parken begav jag mig upp på stan igen med min utrustning och provade den i en Fjällräven Kånken Mini. Det verkade som att den skulle kunna funka som kameraväska. Det bar sig inte bättre än att jag lämnade affären med en ny snygg lila Minikånken och gick vidare till tygaffären och införskaffade tyg och stoppning till lite vaddering och innerväggar. Efter lite slöjdande måste jag säga att det blev kanonbra! Jag är inte helt klar ännu eftersom tyget tog slut men imorgon måste jag fixa det sista så jag kan använda den under min resa till Polen nu i veckan. Jag är helnöjd! En första bild på resultatet kan jag bjuda på. När den är helt klar kommer det en till :D
Ha det gott!
=)

6 kommentarer:

  1. Det såg onekligen rätt meckigt ut att sy sin egen kameraväska, men det var ju skitsmart att använda en Mini-Kånken! Kameraväskor är rätt trista saker, men det här var ju toppen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Att fixa inredningen i min nya Minikånken var inga som helst problem. Gick rätt smidigt faktiskt. Sen är det ju toppenbra att man kan ta ut inredningen och ha den som en vanlig minirygga :D

    Kram tebax

    SvaraRadera
  3. vart haver du fått tag på en lila kånken??
    finner inte lila någon stans...

    MVH //Josefin

    (bort_tappad@msn.com)

    SvaraRadera
  4. De där grynpåsarna då? Hur ser de ut?

    mvh JO

    SvaraRadera
  5. De ser mest ut som de där ärtpåsarna man hade på gympan. En liten fyrkantig kudde lixom, fylld med ris. Billigt, enkelt och praktiskt!

    SvaraRadera
  6. Det där var ju en sjukt bra idé! :) Åh va söt...

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)