4 april 2011

På skroten




















Det där var ett axplock från fotoutflykten en solig dag för inte så längesen. :)

Förra lördagen steg jag upp tidigt för att kunna hänga med fotoklubben på utflykt till en bilskrot utanför Sösdala. Där fanns hur många bilar som helst och alla med sin egen historia att berätta. Utbränd, krockad eller möjligen blivit övergiven och med rosten som enda vän. Morgonsolen sken från en klarblå himmel och färgerna som framträdde på de rostiga bilytorna var fantastiska. Jag önskar verkligen att jag kunde tycka att rosten på min egen bil var lika vacker men den rosten och jag utkämpar jag en ojämn kamp varje år... Jag kanske bara ska gilla läget?!

Under förmiddagen på skroten snöade jag in mig ordentligt på rost och krossade bilrutor, men det fanns så mycket annat att upptäcka. Men för att inte frossa loss totalt så var jag tvungen att begränsa mig. Problemet att välja ut favoritbilder är tillräckligt stort ändå.

Lämna gärna en rad så jag vet att du varit här ;) Tack!

2 kommentarer:

  1. Visst är det konstigt att gamla rostiga bilar kan vara så fina. Jag gillar bilkyrkogården i Ryd :o)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har varit har! Fina bilar... Langtar efter sommarturer med Perkele. 5 dagar kvar tills vi ses! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)