23 mars 2011

En titt in i lilleputt-land...

Igår hängde jag med fotoklubben till Hässleholms modelljärnvägsförening, HMJF, som håller till vid Hässleholms museum. Besöket inleddes med att ett par av entusiasterna berättade om föreningens projekt att bygga Hässleholms stationsområde från 1960-talet i miniatyr. Vi fick även kännedom om antal meter järnvägsräls, tillvägagångssätt, datasystem, tidtabeller, hus, växlar och material... Visserligen spännande... men jag var fotosugen. Och sen gick jag loss totalt. Tog nog ett hundratal bilder. Tågen i sig var väl inte så spännande eftersom de åkte förbi rätt sällan. Men all den scenografi som fanns runtom var jättekul att upptäcka. Alla de små figurerna som levde i detta Lilleputtland hade så mycket att stå i. Bilolyckor, mopedturer, skogsavverkning, metning, nakenmålning, sitta-på-bänken-mysa... Fick mig att tänka på en blogg jag följer där sådana här småfilurer upptäcker vår värld på sitt sätt. Kika in på den här.

















5 kommentarer:

Tack för att du tar dig tid att lämna en rad!
:)